جورواجور و هنر خانه داری در وبلاگ گوناگون

انرژی هسته ای، سلولهای بنیادین، شبیه سازی،نانو تکنولوژی، عکس، مقاله

جورواجور و هنر خانه داری در وبلاگ گوناگون

انرژی هسته ای، سلولهای بنیادین، شبیه سازی،نانو تکنولوژی، عکس، مقاله

۱۰ ترفند برای جلوگیری از کند شدن ویندوز

۱۰ ترفند برای جلوگیری از کند شدن ویندوز
 

ممکن است برای شما نیز پیش آمده باشد که هنگام کار با کامپیوتر ، ویندوز شما بسیار کند و آزار دهنده عمل کند. می توان با اطمینان گفت که تمامی این مشکل ها از نحوه نادرست عملکرد شما با ویندوز صورت گرفته است. قصد داریم تا شما را با 10 ترفند مفید آشنا کنیم که با استفاده از آن ها میتوانید از ویندوز خود حداکثر استفاده را ببرید.
1- مطمئن شوید که آنتی ویروس مناسبی را بر روی سیستم نصب نموده اید، بصورت اتوماتیک آپدیت شود و کلیه فایلهای تازه وارد به سیستمتان را چک کند. اگر ویروسی همراه فایلی باشد یا تعمیر یا قرنطینه و بلوکه شود. بدلیل اینکه ویروسهای جدیدی هر روز تولید می شوند باید طوری ویروس کشتان را تنظیم کنید که بطور اتوماتیک بروز شود. دو برنامه قوی ویروس کش که ما توصیه می کنیم عبارتند از: McAfee و Norton .
2- نرم افزارهای antispyware/antiadware را روی سیستم خود نصب کنید، این دو دسته نیز برای سیستم شما کاملاً ضروری هستند، تا از نصب برنامه های جاسوس بر روی سیستمتان جلوگیری کنند. که دو نرم افزار رایگان و مفید عبارتند از:
Spybot Search & Destroy یا Ad-aware
3- نصب دیواره آتش سخت افزاری، بهتر از فایروال نرم افزاری است. بدین صورت اطلاعات سیستم شما از دسترس هکرها مصون می ماند و نمی توانند برخی نرم افزارها را بصورت ناخودآگاه بر روی سیستم شما نصب کنند که یا به سیستم شما آسیب برسانند و یا اینکه سرعت کار با سیستم کاهش پیدا کند. دیواره های آتشی که ما توصیه می کنیم عبارتند از:
Linksys, Netgear, D-link
4- شرکت مایکروسافت هر از چند گاهی نرم افزارهای خود را بروز می کند. این امر برخی اوقات بدلایل بالابردن امنیت است که توصیه ما این است سیستم خود را طوری تنظیم کنید تا بصورت اتوماتیک بروز شود.
5- فایلهای اینترنتی موقت ( Internet temp files ) خود را هر یک ماه یکبار پاک کنید. این امر به بالابردن سرعت سیستم شما منجر خواهد شد.
6- هر 4 ماه یکبار هارد خود را defrag نمائید.
7- هر موقع می خواهید چیزی را از اینترنت دانلو کنید حتماً شرایط آنرا ( terms and conditions ) بدقت مطالعه نمائید. هیچ ارزانی بی حکمت نیست. ممکن است همراه نرم افزارهای رایگان مواردی از قبیل adware یا spyware نصب شوند.
8- ایمیلهای غریبه، عجیب، و نا آشنا را باز نکنید. ممکن است همراه باز شدن آنها adware یا spyware بر روی سیستمتان نصب شوند یا همراه ویروس باشند. توجه کنید حالت پیش نمایش نرم افزارهای outlook همانند باز کردن آن است، پس آنرا غیر فعال کنید.
9- به شما استفاده از مرورگر Firefox را از درون سی دی 3 توصیه می کنیم. کار با این مرورگر ایمن تر است.
10-دست آخر اینکه اگر سیستم شما را دزدیدند یا سیستمتان به نحوی از کار افتاد، کلیه داده های خود را از دست می دهید. راه حل کار این است که همیشه از اطلاعات مهمتان بر روی CD یا بر روی میزبانهای اینترنتی نسخه پشتیبان تهیه کنید.

3 ترفند برای افزایش سرعت بالا آمدن ویندوز XP
 

با توجه به اینکه ویندوز XP تبدیل به یکی از عمومی ترین ویندوزهای مورد استفاده توسط کاربران مختلف شده است ، و با توجه به اینکه سیستم های مختلف با قدرتهای متفاوتی از این ویندوز استفاده مینمایند ، بنابراین شما میتوانید با این روشها در واقع ویندوز XP خود را با شرایط سیستم خود مطابقت داده و بهترین نتیجه و استفاده را از آن داشته باشید. در این ترفند قصد داریم 3 روش بسیار کارآمد را به شما معرفی کنیم که با استفاده از آن میتوانید سرعت بوت یا بالا آمدن ویندوز XP خود را به طرز چشمگیری افزایش دهید.

بالا بردن سرعت بوت ( روش اول )
 

این ترفند کارش این است که یک دسته فایل را از پوشه temp پاک می کند و history هر زمان که شما کامپیوترتان را خاموش می کنید. با این کار کامپیوتر شما وقت بیهوده ای را برای چک کردن این پوشه ها تلف نمی کند. با این کار سرعت بالا آمدن ویندوز افزایش می آید.
برای انجام این کار مراحل زیر را طی کنید :
1- Notepad را باز کنید و سه جمله زیر را در آن بنویسید :
RD /S /q "C:/Documents and Settings/"UserName without quotes"/Local Settings/History"
"RD /S /q "C:/Documents and Settings/Default User/Local Settings/History "RD /S /q "D:/Temp/" <--"Deletes temp folder, type in the location of your temp folder
2- حالا این فایل را با هر نامی که می خواهید ذخیره کنید ، البته با پسوند " .bat " برای مثال " fastboot.bat " یا " deltemp.bat "
3- از منوی Start گزینه Run را انتخاب کنید .
4- در Run بنویسید : " gpedit.msc " و روی ok کلیک کنید .
5- از پنجره باز شده در سمت چپ روی گزینه " Computer Configuration " کلیک کنید و سپس " Windows Settings " را انتخاب کنید .
6- بر روی گزینه " Scripts " دو بار کلیک کنید سپس " Shutdown " را انتخاب کنید تا پنجره ای جدید باز شود.
7- روی " Add " کلیک کنید و در پنجره باز شده آدرس فایلی که درست کرده اید را بدهید و سپس روی " ok " کلیک کنید.

بالا بردن سرعت بوت ( روش دوم )
 

وقتی کامپیوترتان را روشن می کنید معمولا قبل از اینکه سیستم بخواهد بالا بیاید درایور های فلاپی و سی دی رام و ... را چک می کند ! به نظر من این یه کار بیهوده است که هر بار سیستم این موارد را چک کند . حالا برای از بین بردن این قسمت باید تغییراتی را در بایوس سیستمتان انجام دهید . مراحل زیر را به دقت انجام دهید:
1- معمولا برای ورود به bios باید کلید F2 یا Delete را فشار داد ، زمانی که کامپیوتر در حال بالا آمدن است.
2- به منوی " Boot " بروید .
3- " Boot Sequence " را انتخاب کنید .
4- سپس هر دو گزینه ای که از روی هارد بوت می شوند را به گزینه " First Device " تغییر دهید .
5- دکمه " Escape " را فشار دهید و از بایوس خارج شوید . فراموش نکنید که این تغییرات را قبل از خارج شدن ذخیره کنید .
توجه :
وقتی که شما این تغییرات را انجام می دهید ، نمی توانید سیستمتان را از طریق فلاپی یا سی دی رام بوت کنید . اگر روزی لازم شد که این کار را انجام دهید ، کافیست برگردید به عقب ، یعنی به بایوس خود بروید ، مرحله بالا را تکرار کنید و گزینه " First Device " را برای فلاپی و سی دی رام بردارید .

بالا بردن سرعت بوت ( روش سوم )
 

زمانی که کامپیوتر شما در حال بالا آمدن هست معمولا شبکه را چک می کند تا ببیند آدرس IP آزاد هست یا نه . با استفاده از پیکربندی یک ip آدرس دستی برای سیستم تعریف می کنیم . این کار سرعت بوت شما را افزایش می دهد . پس طبق مراحل زیر عمل کنید :
1- روی منوی Start کلیک کنید و " Connect To/Show All Connections " را انتخاب کنید .
2- روی Connection شبکه خود راست کلیک کنید و " Properties " را انتخاب کنید .
3- در تب " General " ، در لیست سرویس ها " TCP/IP " را انتخاب کنید و روی دکمه " Properties " کلیک کنید .
4- در پنجره باز شده روی " Use the following address " کلیک کنید و آدرس ip کامپیوترتان را بنویسید . اگر شما از یک روتر استفاده می کنید معمولا آدرس ip شما 192.168.0.xx یا 192.168.1.xx است . اگر آدرس IP خود را بخاطر نمی آورید و یا در آن شک دارید به منوی Start بروید و Run را انتخاب کنید و در آن cmd را تایپ کنید و روی ok کلیک کنید . در پنجره باز شده " ipconfig/all " را تایپ کنید . با اینکار ip شما نمایش داده می شود و شما می توانید آدرس مورد نظر را در بخش مورد نظر بنویسید .
5- همچنین در پنجره " TCP/IP properties " شما باید آدرس های " Subnet mask " ، " Default gateway " و " DNS Server " را هم پر کنید . اگر عدد های این گزینه ها را هم نمی دانید می توانید با استفاده از دستور " ipconfig/all " در مرحله 4 این اعداد را پیدا کنید .
6 راه برای بستن پنجره های ویندوز!
مطمئنأ شما هم به این موضوع آگاه هستید که برای انجام امور خاصی در ویندوز علاوه بر یک راه ، نهایاتأ دو یا سه راه دیگر نیز وجود دارد. اما این بار ما قصد داریم تا 6 راه مختلف برای بستن پنجره های ویندوز به شما معرفی کنیم که هر کدام از راه مختلفی انجام میشود. فراگیری این نوع راهها و ترفندها ، بسیار به بالا رفتن تبحر و دانش شما در علم کامپیوتر کمک میکند.
6 راه مختلف برای بستن یک پنجره و کادرهای محاوره ای ویندوز عبارتند از :
1 - کلیک بر روی دکمه مربع شکل قرمز رنگی که علامت ضربدر بر روی آن دیده می شود.
2- انتخاب منوی File و کلیک بر روی گزینه Exit
3- استفاده از کلیدهای ترکیبی Alt + F4
4- استفاده از Ctrl + Alt + Delete) Task Manager ) و انتخاب پنجره مورد نظر و کلیک بر روی گزینه End Task
5- در یک پنجره باز ، بر روی بالاترین قسمت پنجره (قسمت آبی) و در سمت مخالف علامت ضربدر ، بر روی نام پنجره راست کلیک کرده و Close را انتخاب کنید.
6- استفاده از این 2 کلید ترکیبی Ctrl + W (این 2 کلید ترکیبی در بعضی موارد استثنا نیز دارد)

23 ترفند مفید برای افزایش سرعت اینترنت
 

قصد داریم تا 23 ترفند مفید برای افزایش سرعت اینترنت را برای شما بازگو کنیم. ممکن است شما به اطلاعاتی احتیاج پیدا کنید و زمان کمی برای جستجوی آن داشته باشید. در این زمان است که این ترفند ها به کمک شما می ایند و در کمترین زمان شما را به هدفتان میرسانند.
1 - همه‌ ما پاسوردهای‌ زیادی‌ داریم. شما همواره‌ باید پاسوردهای‌ مجزا و مطمئنی‌ برای‌ فعالیتهای‌ بر خط‌ بانکی‌ و دادوستدهای‌ تجارت‌ الکترونیک‌ خود داشته‌ باشید. اما می‌توانید از یک‌ پاسورد برای‌ تعداد زیادی‌ از سرویسهای‌ دیگر ازقبیل‌ Personilisation یا ثبت‌نام‌ در پایگاهها استفاده‌ کنید. چقدر لازم‌ است‌ این‌ پاسوردها محرمانه‌ باشند ‚
2 - از پایگاههایی‌ که‌ تصویرهای‌ تودرتو و زیادی‌ در هر صفحه‌ دارند اجتناب‌ کنید. حتی‌ پایگاههای‌ مخصوص‌ تصاویر باید ناخنکهایی‌ برای‌ دسترسی‌ به‌ تصاویر بزرگ‌ و دقیق‌ خود داشته‌ باشند.
3 - اگر کاربر مکینتاش‌ هستید نرم‌افزار Rambunctious را از پایگاه‌
http://www.clarkwood.software.com
بارانداز کنید. این‌ یک‌ برنامه‌ RAM دیسک‌ است‌ که‌ به‌ شما امکان‌ می‌دهد تا سرعت‌ فعالیتهایتان‌ را به‌ انتخاب‌ خود اولویت‌بندی‌ کنید.
4 - مقاومت‌ داشته‌باشید. اگراز Frontpage برای‌ طراحی‌ صفحه‌ استفاده‌ می‌کنید، سعی‌ نکنید از همه‌ امکانات‌ آن‌ در صفحه‌تان‌ استفاده‌ کنید Frontpage . در نوشتن‌ Html بسیار ناکارآمد است‌ و غالباً‌ اندازه‌ صفحات‌ شما را دوبرابر می‌کند. اگر از ویژگیهای‌ Html مخصوص‌ Word استفاده‌ می‌کنید، مشکل‌ از این‌ هم‌ بیشتر است.
5 - چه‌ طراح‌ صفحه‌ و یا دیدارکننده‌ از صفحات‌ هستید، از چیزهایی‌ که‌ زیبا هستند اما ارزش‌ واقعی‌ چندانی‌ به‌ کار شما نمی‌افزایند اجتناب‌ کنید. در اینجا خصوصاً‌ فیلمهای‌ معرفی‌ Shockwave یا Flash موردنظر ماست. زیبایی‌ چندرسانه‌ای‌ جا و زمان‌ خود را دارد، اما به‌ انتظار گذاشتن‌ مراجعین‌ پایگاه‌ با نمایش‌ دادن‌ فیلمهای‌ طولانی‌ معرفی، چندان‌ جذابیتی‌ ندارد.
6 - مستقیم‌ سر اصل‌ مطلب. با دیدار از پایگاههایی‌ که‌ اخبار را برای‌ شما بروز می‌آورند، وقت‌ خود را تلف‌ نکنید. به‌ Email alert ها ازقبیل
‌http://europe.cnn.com/EMAIL
یا
Headline Alert (
مثلاً‌ یک‌ email خالی‌ برای
mailto:join-headline-alert@phito.sparklist.com
بفرستید) مراجعه‌ کنید. آنگاه‌ به‌ محض‌ دریافت‌ یک‌ email تنها لازم‌ است‌ به‌ آدرسهای‌ مشخص‌ شده‌ در نامه‌ برای‌ پیداکردن‌ اخبار و اطلاعات‌ موردنظرتان‌ وصل‌ شوید.
7 - حیله‌. Telnet اگر معمولاً‌ از Telnet استفاده‌ می‌کنید، بهترین‌ طریقه‌ افزایش‌ سرعت‌ برای‌ شما به‌کارگیری‌ Address Book است.
8 - صفحه‌ نمایش‌ را ساده‌ نگهدارید. صفحه‌ نمایش‌ اولیه‌ ویندوز را در ساده‌ترین‌ حالت‌ نگهدارید. اما میانبرهای‌( Shortcut ) لازم‌ را برای‌ عملیاتی‌ که‌ در اولویت‌ قرار دارند، ایجاد کنید، چه‌ از نوع‌ url یا برنامه‌هایی‌ مانند Office یا غیره‌ باشد.
9 - با Real Player شروع‌ نکنید. Real Player را از برنامه‌ شروع‌ بردارید، خصوصاً‌ که‌ به‌ صورت‌ پیش‌فرض‌ در آنجا می‌نشیند. زیرا اولاً‌ چندین‌ ثانیه‌ از برنامه‌ شروع‌( Startup ) را به‌ خود اختصاص‌ می‌دهد و ثانیاً‌ در بسیاری‌ موارد بدون‌اطلاع‌شماازارتباط‌اینترنتی‌استفاده‌می‌کند. برای‌برداشتن‌آن، Real Player را بازکنیدوبه‌
View/Preferences/General/Startcenter
بروید.
10 - خبره‌ها را خبر کنید. نرم‌افزارهایی‌ ازقبیل Inboy Specialist به‌ شما امکان‌ می‌دهد نامه‌ها را قبل‌ از بارانداز کردن‌ آنها از روی‌ سرور اصلی‌ بررسی‌ و پاک‌ کنید.
11 - کافی‌ است. اگر صفحه‌ای‌ را بارانداز می‌کنید، ممکن‌ است‌ نیازی‌ به‌ دیدن‌ و بارانداز شدن‌ کل‌ آن‌ نداشته‌ باشید. لذا اگر اطلاعات‌ یا تصاویری‌ که‌ می‌خواهید به‌دست‌ آور د ید، روی‌ دکمه‌ Stop کلیک‌ کنید.
12 - میانبر بزنید. اگر آوردن‌ یک‌ صفحه‌ خیلی‌ طول‌ می‌کشد، دکمه‌ Stop را بزنید و یا Refresh کنید تا دوباره‌ مرورگر شروع‌ کند. اگر خوش‌شانس‌ باشید، صفحه‌ مربوطه‌ مسیر بهتری‌ برای‌ دریافت‌ پیدا می‌کند. از نرم‌افزار Neotrace پایگاه
http://www.neotrace.com
برای‌ اینکه‌ ببینید چطور کار می‌کند استفاده‌ کنید. این‌ نرم‌افزار مسیر میان‌ شما تا پایگاه‌ موردنظرتان‌ را به‌ همراه‌ همه‌ نقاط‌ بین‌ راه‌ و اطلاعات‌ ثبت‌کننده‌های‌ مسیر Registrants را نشان‌ می‌دهد.
13 - سرعت‌ مودم‌ را با استفاده‌ از یک‌ نرم‌افزار Modem Booster بهینه‌ کنید. درعین‌ حال‌ تنظیمات‌ پورت‌ دریافت‌ /ارسال‌ مودم‌ خود را بهینه‌ سازید. این‌ تنظیمات‌ را در Settings/Control Panel/Modems/General پیدا می‌کنید. بر روی‌ مودم‌ / Portsettings/Connection کلیک‌ کنید. با تنظیمات‌ آن‌ مقداری‌ بازی‌ کنید و نتیجه‌ کار خود را بر روی‌ یک‌ پایگاه‌ سنتی‌ از قبیل‌ پایگاه‌ زیر، آزمایش‌ کنید.
http://homepage.ntworld.com/dgilbert/testpage.htm
14- اگر بر روی‌ یک‌ عنوان‌ تحقیق‌می‌کنید و یا پایگاه‌ بیشتری‌ را بر روی‌ همان‌ عنوان‌ می‌خواهید، در IE از دکمه‌ Related و یادر نت‌اسکیپ‌ از What's Related استفاده‌ کنید. این‌ دکمه‌ها خصوصاً‌ درمورد پایگاههای‌ بزرگ‌ و شناخته‌ شده‌ خیلی‌ خوب‌ کار می‌کنند.
یاهو، آلتاویستا...) عمل‌ می‌کنند، دستورالعمل‌های‌ راهنمای‌ پایگاه‌ و خصوصاً‌ دستورالعمل‌های‌ جستجو را به‌دست‌ آورید و برطبق‌ آن‌ عمل‌ کنید. این‌ کار از بسیاری‌ از جستجوهای‌ بی‌نتیجه‌ جلوگیری‌ کرده‌ و سرعت‌ دستیابی‌ شما به‌ اطلاعات‌ را چندین‌ برابر می‌سازد. بدین‌منظور به‌عنوان‌ مثال‌ به‌ آدرسهای‌ زیر مراجعه‌ کنید:
http://www.google.com/help/,http://uk.altavista.com/help/tips
http://hotbot.lycos.com/help,http://www.dogpile.co.uk
16 - درمورد بسیاری‌ از پایگاهها، تنها نوشتن‌ نام‌ پایگاه‌ در قسمت‌ آدرس‌ و گرفتن‌ دو دکمه‌ Shift Enter به‌طور همزمان، از نوشتن‌ نام‌ کامل‌ آن‌ در IE شما را بی‌نیاز می‌کند.
17 - هنگامی‌ که‌ در Google جستجو می‌کنید، به‌ نتایج‌ Cache نیز مراجعه‌ کنید. هنگامی‌که‌به‌اتصالات‌ باقیمانده‌( Cached Links ) در پایان‌ فهرستها ( Listings ) نگاه‌ می‌کنید، پایگاهها غالباً‌ سریعتر ظاهر می‌شوند زیرا به‌طور مستقیم‌ از حافظه‌ باقی‌مانده‌ سرورهای‌ شرکت‌ به‌ شما منتقل‌ می‌شوند.
18- . Zip فایلهای‌ بزرگ‌ را قبل‌ از ارسال‌ آنها به‌وسیله‌ پست‌ الکترونیک، Zip کنید. این‌ کار نه‌ تنها یک‌ لطف‌ به‌ دریافت‌کننده‌ فایلهای‌ مزبور است، بلکه‌ زمان‌ زیادی‌ را بر روی‌ مودم‌های‌65 K صرفه‌جویی‌ می‌کند. فایلهای‌ Word مخصوصاً‌ خیلی‌ خوب‌ Zip می‌شوند.
19 - پرکردن‌ فرمها به‌ صورت‌ خودکار
Autocomplete در IE می‌تواند صرفه‌جویی‌ زیادی‌ را در هنگام‌ پرکردن‌ فرمها برای‌ شما انجام‌ دهد. برای‌ تنظیم‌ آن‌ به‌ بخشهای‌ زیر بروید:
Tools/internet options/content/autocomplete
20 - درهمه‌ جهات‌ نگاه‌ کنید. اگر اطلاعات‌ مبهمی‌ را می‌خواهید به‌دست‌ آورید ولی‌ موتور جستجو نتوانسته‌ شما را قانع‌ کند، سعی‌ کنید از پایگاه
http://www.copernic.xn--com-nwe/
نرم‌افزار 2001 Copernic را به‌دست‌ آورید. این‌ نرم‌افزار به‌طور همزمان‌ به‌ جستجوی‌ موتورهای‌ عمده‌ جستجو پرداخته‌ و سعی‌ می‌کند از چیزهای‌ تکراری‌ اجتناب‌ کند. نرم‌افزار مزبور مجانی‌ است‌ و به‌طور همزمان‌ هشتاد موتور جستجو را می‌پیماید.
21 - در مرورگر خود Java Script را غیرفعال‌ کنید. البته‌ بعضی‌ پایگاهها ممکن‌ است‌ از ورود شما جلوگیری‌ کنند، اما همواره‌ می‌توانید با فعال‌ کردن‌ آن‌( Java ) به‌ آنها وارد شوید. برای‌ فعال‌ و غیرفعال‌ ساختن‌ Jave در مرورگر خود به‌ Tools/Internet Options بروید.
22 - مهمترین‌ توصیه. همه‌ متخصصین‌ معتقدند که‌ جلوگیری‌ از ورود تصاویر و صدا، بیشترین‌ تاثیر را در افزایش‌ سرعت‌ مرورگر دارد. بدین‌منظور در IE به‌ موارد زیر بروید Tools/Internet Options/Advanced .
23 - در نت‌اسکیپ‌ به‌ موارد زیر بروید.
Edit/Preferences/Advanced
سپس‌ ویژگیهای‌ Voice ، Image و غیره‌ را که‌ می‌خواهیدبابرداشتن(ی)غیرفعال‌کنید.قبل‌ازخروج، حتماً Apply و OK رابزنید.
‌کارهای‌ دیگری‌ نیز برای‌ تسریع‌ عملیات‌ در جستجوها و بارانداز کردن‌ فایلها در اینترنت‌ امکانپذیر است‌ که‌ با ادامه‌ تجربه‌ و کار مستمر می‌توان‌ بدانها دست‌ یافت .

Log In اتوماتیک در ویندوز XP
 

ممکن است شما نیز به هنگام ورود به ویندوز XP هر بار با پنجره Logon ورود به ویندوز روبرو میشوید. در صورتی که شما تنها کاربری هستید که از این ویندوز استفاده میکنید و یا اینکه این صفحه موجب آزار شما میشود ، با استفاده از این ترفند میتوانید کاری کنید که ویندوز XP شما به صورت اتوماتیک و مستقیم وارد حساب کاربری و ویندوز شما شود.
فقط توجه داشته باشید که این ترفند فقط برای افرادی مفید خواهد بود که به تنهایی از سیستمشان استفاده میکنند و سیستم کاربر دیگری ندارد ، اگر غیر از این باشد آن وقت تمام کاربران میتوانند بدون هیچ ممانعتی به راحتی و به صورت مستقیم به حساب شما دسترسی پیدا کنند. برای این کار مراحل زیر را دنبال کنید :
ابتدا از طریق منوی Start برنامه Run را اجرا کنید.
سپس در آن تایپ کنید control userpasswords2 و بعد Enter را بزنید. با این کار برنامه User Accounts باز میشود.
در صفحه ای که باز میشود آن Account ای را که میخواهید به عنوان حساب اصلی و ابتدایی در نظر گرفته شود انتخاب کنید ( آن را Highlight کنید ).
بعد از این کار تیک کنار عبارت User must enter a user name and password to use this computer را حذف کنید.
سپس روی دکمه Apply کلیک کنید. بعد یک پیغام نمایش داده میشود که برای تأیید پسورد User ای که انتخاب کرده اید میباشد. بعد از تأیید روی دکمه Ok کلیک کنید.
بعد از یک بار Restart کردن سیستم تغییر اعمال میشود.

آیاهمیشه Restart کردن لازم است؟
 

یکی از کارهای ملال آوری که کاربران ویندوز با آن مواجه هستند ، عمل Restart کردن کامپیوتر پس از نصب برنامه های خاصی است. بدین شکل که پش از نصب نرم افزار ، از شما خواسته میشود که سیستم را مجدد راه اندازی کنید. اما آیا این کار همیشه لازم است؟ یا میتوان گاهی به این اخطار توجه نکرد. در این ترفند قصد داریم به کنکاش این موضوع بپردازیم.
تنها دلایل اندکی وجود دارند که پس از نصب، یکبار Restart کردن را واجب می‌کند. یکی از دلایل موجود هنگامی است که فایل‌هایی که در سیستم در حال کار قفل هستند ، احتیاج به به روزرسانی و یا پاک شدن دارند.
این مسئله برای بسیاری از فایل‌های سیستم صدق می‌کند وهمچنین برای فایل‌هایی که در یک زمان توسط برنامه‌های کاربردی دیگر باز شده‌اند.
البته این مسئله نیز ممکن است وجود داشته باشد که یک برنامه نصب به خودی خود بخواهد از دایرکتوری موقت پاک شود. در چنین حالتی، احتیاج به Restart کردن جدید نخواهد بود. پس همواره هنگام تغییرات سیستمی نیاز به رستارت خواهید داشت.
اگر زمانی کامپیوتر از شما درخواست Restart کرد، می‌توانید توسط ابزار Whyreboot میتوانید دلایل آن را بفمهید. تنها توسط دوبار کلیک کردن می‌توانید این برنامه مجانی انگلیسی زبان را فراخوانی کنید. سپس در یک پنجره مجزا، لیستی از تمام فایلهایی که باید پاک شوند و یا تغییر اسم یا مکان به آنها داده شود را به اضافه مسیرشان در اختیار شما قرار می‌گیرد. این اطلاعات را ابزار گفته شده بیشتر از رجیستری بدست می‌آورد.میتوانید این برنامه را از قسمت نرم افزار های کاربردی در سی دی 3 دریافت کنید.
اما در خصوص تغییراتی که در رحیستری میدهید ، ابتدا باید تشخیص دهید که آیا این تغییر در یک فایل سیستمی بوده یا خیر؟ مثلا اگر شما تغییری را در کلید زیر میدهید:
HKEY_LOCAL_MACHINE/System/CurrentControlSet/Control/Session Manager
با کمک اسم فایل و مسیر موجود به راحتی متوجه خواهید شد که این عملیات مربوط به چیست. زیرا تغییر در فولدر System بوده است.
این صورت احتیاج به یک Restart سریع دارد و یا تنها یک برنامه نصب در انتظار این است که خود را پاک کند که در این صورت می‌‌توانید با خیال راحت از Restart کردن، صرف نظر کنید.

اجرای اتوماتیک برنامه ها پس از شروع ویندوز
 

با استفاده از ترفندی که هم اکنون به شما معرفی خواهیم کرد میتوانید به طور دلخواه هر نرم افزاری را که بر روی سیستم شما نصب شده است را به صورت اتوماتیک و پس از شروع ویندوز اجرا نمایید.
برای این کار روی برنامه مورد نظر کلیک راست کرده و Copy را انتخاب کنید.سپس بر روی دکمه استارت رفته و کلیک راست کنید و Open را بزنید. در پنجره باز شده وارد فولدر Programs شوید و فولدر Starup را باز کنید و در آن کلیک راست کنید و گزینه paste shortcut را انتخاب کنید و از فولدرها خارج شوید.
از این به بعد هر بار ویندوز باز میشود آن برنامه به طور اتوماتیک اجرا میشود.

اجرای برنامه های ناسازگار قدیمی بر روی ویندوز XP
 

ممکن است شما نیز برنامه ها و نرم افزارهای خاصی را داشته باشند که تنها بر روی یک سیستم عامل قدیمی مثل DOS و ویندوز 95 قابل اجرا هستند. اما آیا میدانید چگونه میتوان این برنامه ها را بر روی ویندوز XP نیز اجرا نمود؟ در ویندوز XP قابلیت جالبی وجود دارد که با استفاده از آن میتوانید برنامه مورد نظر را جوری تنظیم کنید که گویی با یکی از سیستم عاملهای قدیمی در حال اجراست!
بدین منظور:
بر روی فایل اجرایی برنامه قدیمی و ناسازگار کلیک راست کرده و پس از انتخاب Properties به تب Compatibility رفته و از این قسمت نام سیستم عاملی را در آنجا می توانستید برنامه را اجرا کرده و با آن کار کنید را انتخاب کنید.
سپس این قسمت را Ok کرده و از آن خارج شوید.
حال برنامه را اجرا کنید. احتمالا برنامه اجرا خواهد شد در صورتی که مشکل شما همچنان وجود داشت و با این کار نتوانستید آن را حل کنید لازم است تغییرات دیگری را نیزامتحان کنید تا به نتیجه دلخواه برسید.
اگر تمام تلاش های شما با شکست مواجه شدند تنها یک راه حل دیگر در اختیار دارید و آن استفاده از Application Compatibility Tookit است. این ابزار در CD ویندوز XP قرار دارد برای استفاده از آن باید در ابتدا CD ویندوز XP را در سی دی رام قرار داده و به سراغ پوشه Support tools بروید حال باید برنامه Act20.exe را اجرا کنید.
این ابزار حمایتی تمامی تغییراتی که لازم است برای سازگاری یک برنامه داده شود تا بدون اشکال اجرا شود را در سیستم اعمال می کند پس از طی این مرحله دیگر مطمئن باشید که هیچ برنامه ای غیر قابل استفاده در ویندوز XP نیست .

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد